0
0
0
Indkøbskurv
0
0
Produkter filtreres til at passe
Tilføj dit køretøj
Menu

Stempel ProX

Beskrivelse

Over 35 års erfaring i fremstilling af stempler!

Stempler fra ProX er et perfekt valg, når det er tid til et nyt.

ProX er en af verdens største producenter af racestempler. De har siden 1975 forsynet markedet med gode stempler til skarpe priser. ProX-stemplerne modsvarer det originale, men til en betydeligt lavere pris.

Fremstillet af aerospace aluminium og CNC fræste ud af ét stykke for optimal form og lang levetid. ProXs 4-taktsstempler er smedede i Japan.

Alle stempler leveres med stempelringe, krydspind og låseringe af højeste kvalitet.

Valg af stempel:
B-tolerance anbefaler vi til alle brugte cylindre.

A-tolerance er til nye cylindre. Et B-stempel er en hundrededel millimeter større end et A-stempel, dette for at kompensere for slidtage. C-stemplet er større end B osv.

Husk dette når du skifter stempel:
Er det gamle stempel defekt, undersøg årsagen og ret op på fejlen. Dårlig benzinblanding kan forårsage detonering. For lavt varmetal på tændrøret, fejljusteret tænding eller falsk luft er almindelige årsager til brændte stempler.

Er det gamle stempel ødelagt eller helt gennembrændt, skal motoren skilles ad og krumtapshuset rengøres for metalrester.

Kontrollér cylinderen for slidtage, og foretag udmålinger. En cylinder slides ujævnt og derfor at det vigtigt at lave målinger.

Ved montering af det nye stempel:
Erstat altid de gamle pakninger med nye.

Stemplet monteres med pilen mod udstødningsporten. Låseringene monteres med omhu med åbningen nedad.

Montér stempelringene på stemplet. Husk at nogle stempler er udstyrede med keystone-ringe. Disse er koniske og kan let placeres forkert. Kontrollér at ringen går helt ind i sporet og at åbningen sluttes helt tæt over stiften. Smør alle dele med motorolie 10W/30 eller 10W/40.

Renoverede motore kræver en vis tilkørsel. Justér karburatoren til at give en federe blanding. Undgå at køre ved ekstremt lave eller høje omdrejninger, variér hastigheden og accelerér ikke med fuld gas. Efter en motorrenovering bør ekstra olie tilføres benzinen (2-takt).

Stempler fremstilles i enorme antal og materialerne er kun en lille del af omkostningerne. Dette betyder at ingen producenter går på kompromis med materialevalget. Går et stempel i stykker, skyldes det aldrig selve stemplet. Almindelige fejl er at man har monteret stemplet i en ujævnt slidt cylinder, fejlmonteret stempelringene, forkert karburatorjustering, forkert brændstofblanding eller at man har andre skader på plejlstang eller krumtap.